Congrés de Paràlisi Cerebral 2017

Més de 500 persones van acudir el cap de setmana del 14-15 d'octubre al Congrés de Paràlisi Cerebral 2017, 100 d'ells amb paràlisi cerebral. Un petit grup de la nostra entitat també hi va estar present. Representants dels usuaris, professionals i junta directiva de l'Associació AREMI també hi érem presents, acompanyats de membres de la  FEPCCAT.

A través de les diferents ponències, el col·lectiu va reclamar el seu dret a viure i decidir per ells mateixos i a no ser tractats com a eterns nens.

Va iniciar el Congrés la Presidenta de la Confederación ASPACE, Manuela Muro mostrant unes paraules directament a les persones amb Paràlisi Cerebral, comentant que el congrés és d'ells mateixos, el seu dia, la raó per la qual ens havia convocat a tots.

Seguidament, la primera ponència va anar a càrrec de Míriam Fernàndez, cantant i oradora amb Paràlisi cerebral, que explicava les barreres que es podien trobar en el dia a dia, se les ficava cadascú, realitats des de diferents punts de vista.

El taller "Què ens diferencia de altres discapacitats?" va anar a càrrec de Rafael Cobo i Martha Tejada, mestres d'educació especial de "El Despertar";Rosa Blanco, representant de la Red Activa de Amanecer ASPACE  i Eva Lorca, representant de la Red Activa de ASTRAPACE Murcia. Tres ponències on es contemplava la Paràlisi Cerebral  de de la infància, la vida adulta i l'envelliment.

La taula rodona "La participació social de les persones amb Paràlisi Cerebral" va anar a càrrec de Alejandro Martínez, d'ASPACE Rioja; Raúl Iván Perales d'APPC Tarragona . Milagros Muñoz, Concha Lisa i José Mª Uría (ASPACE Sevilla, Huesca i Gipuzkoa) parlaven de la participació de les persones amb grans dependències. Finalment  Javier Fernández, d'APAMP Vigo donava testimoni sobre participació i sobreprotecció.

La tarda va anar dirigida a diferents tallers: "Tractaments i teràpies",  "Tecnologia al servei de les persones" i "Autodeterminació en la infància"

el 18-10-2017